Energiewerkgroep

De energiewerkgroep bestaande uit:
Henk de Jong (DVS)
Jan Visscher
Rolie Tromp

Beste Dorpsgenoten,

Wij, leden van de energie werkgroep Scharmer, willen graag samen met jullie kijken hoe het met de isolatie staat bij de woningen in Scharmer.
Wat gaan wij daarvoor doen?
Via GrEK ( Groninger Energie Koepel) hebben wij een zogenaamde warmte camera geregeld. Hiermee kunnen we de woningen in Scharmer gaan scannen. Hierbij komt dan naar voren waar zich eventuele warmte lekken bevinden. Hierbij moet u denken aan de koude lekken in de muren, bij de kozijnen en ramen en deuren. Ook het dak wordt meegenomen. Gezien de enorme stijging van de energieprijzen, is dit een kans voor u om te zien waar en wat er gedaan kan worden aan isolatie.
Binnenkort zullen wij met deze scan gaan starten, maar alleen bij de inwoners die hier belang bij hebben. Geef dus aan Henk de Jong door of u deze scan wilt laten doen.

Kosten leden € 3,00. Niet leden € 5,00.
De scan zal ongeveer een 20 minuten duren en u hoeft er niet voor thuis te blijven. Alleen dus wel toestemming geven dat we rond uw woning deze scan gaan doen. Een scan geeft dan inzicht hoe en waar de warmte lekken zich bevinden. Daarna kunt u dus zelf kijken of u een verbetering wilt aanbrengen in de isolatie.
Een voorbeeld van een zogenaamde warmtescan ziet u hier.

Energie werkgroep Scharmer,
Henk de Jong, tel:+316 215 14 971